viernes, 7 de agosto de 2009

Bona nit!







A l’hivern i de l’altre costat de l’oceà aquesta és una nit de lluna plena i fa una estona només que vaig rebre un missatge de un amic que deia que habia millorat molt el meu català i que pròximament podria escriure un text al meu blog en aquesta llengua i per aixó aquí estic intentant-lo.
De cop i volta, aquesta frase “de cop i volta” ressona en el meu cap per recordar-me que trobo a faltar l’altre part de mi, la part que vaig deixar fa cinc mesos enrere quan vaig partir a l’Argentina. Diuen que tu mateix ets el resultat del que has viscut i ara pinso que ja no tinc un sol origen, que ja no sóc de una sola terra, que ja m’han conquistat sense adonar-me. Diuen que quan un imagina en una altre llengua és perque potser ja és part de ella i de tota una cultura que está al voltant. Si, trobo a faltar la casa meva, els meus amics, la gent, els carrers, les rambles, el mar, la muntanya, el dinamisme i la correcció de una ciutat com Barcelona. Barna neta, Barna boja, Barna feta i per fer.
Vaig viatjar al meu lloc familiar per fer-me preguntes i per trobar respostes i sense voler les he trobat. No ho sé si son les quals buscava però sí les quals tinc ara i això és important. Ara sé que sempre viuré entre dues bandes, ara sé que pertanyo a dos llocs molts diferents peró que jo mateixa vaig elegir el meu camí, el meu món, el meu espai i també sé que quan estigui allí “extrañaré acá” i cuan estigui aquí “trobaré a faltar” allí. Aquesta és la meva conclusió.
Avui he tingut malament de cap i suposo que és per això, perquè vaig pensar molt, vaig sentir molt, vaig atabalar-me amb molts pensaments. Dies enrere vaig demanar algun senyal per a poder definir el meu present i mai vaig imaginar que feia el català i en català quan trobaría el indici, peró estic contenta, estic tranquil·la perquè estic creixent.

PD, Perdó pels errors que segur hi ha.

4 comentarios:

  1. Em sembla increible com escrius i t'expreses en Català! Nosaltres a Barcelona tambè et trobem a faltar molt! un petunet Carla.

    ResponderEliminar
  2. Pero si parles millor que nosaltres ja!!!
    que guapo el text, quan el llegia sem ficaven els pèls de punta! estigues segura que ja ets de dues bandes i dues terres...aqui t'em adoptat per sempre! mil petons*

    ResponderEliminar
  3. Hola...
    La verdad es que lo disfruté mucho...gracias. Enhorabuena per el teu catalá...!!!

    G. 07-08-2009

    ResponderEliminar
  4. Hola Carla!!
    Bueno, bueno..tengo que felicitarte por tu catalán..me has dejado con la boca abierta!!...Que bueno saber que te sientes parte de dos sitios a la vez..eso te da una riqueza que muchos querríamos.

    Maribel 07-08-2009

    ResponderEliminar

¡Deja tu comentario aquí!